Nasze Miasto zajęło pierwsze miejsce i uhonorowane zostało główną nagrodą w ogólnopolskim konkursie „DesigNOWE Miasto 2011", pokonując m.in. Gdynię, Tarnów, Zamość i Kołobrzeg.
Inowrocław zdobył najwyższy laur w kategorii miast powyżej 60 tys. mieszkańców. Nagrodą dla zwycięskiego miasta jest bezpłatna kampania billboardowa w Polsce.
Celem konkursu było wyłonienie najciekawszych projektów zagospodarowania przestrzeni miejskiej. Inowrocław zgłosił Park Uzdrowiskowy - „Solanki", zarówno w kontekście jego rewitalizacji, jak i powiększenia obszaru. Projekty oceniało profesjonalne jury składające się z przedstawicieli Stowarzyszenia Architektów Rzeczypospolitej Polskiej (SARP) z prezesem SARP na czele. Konkurs przebiegał równolegle w telewizji i Internecie. W związku z udziałem Inowrocławia w tym konkursie 12 maja br. w programie „Kawa czy herbata?" wyemitowany został - nakręcony przez TVP - film reklamujący nasze miasto, który można było obejrzeć także na stronie http://lotto4citylife.pl/designowe-miasto.html.
25 maja br. w godzinach wieczornych, w Pałacu w Wilanowie odbyła się uroczysta Gala Konkursowa poświęcona podsumowaniu konkursu. Nagrodę główną dla Inowrocławia odebrał Prezydent Ryszard Brejza.
Jury konkursowe poprzez osobę przewodniczącego prof. zw. dr hab. inż. arch. Sławomira Gzella ze SARP-u i Wydziału Architektury Politechniki Warszawskiej, bardzo ciepło wypowiedziało się o naszym projekcie, podkreślając duży rozmach prac przeprowadzonych w Solankach i fachowe zagospodarowanie terenu. Przypomnijmy, że obecny wygląd Solanek to duży wkład pracy architektek krajobrazu: mgr inż. Magdaleny Bieleckiej, mgr inż. Wandy Dudek-Wybodowskiej i mgr inż. Adrianny Kubskiej (dwie pierwsze zaprojektowały Solanki - nową i starą część, ostatnia - Ogrody Papieskiej). Uzasadniając werdykt zwrócono także uwagę na walory płyty, która była dołączona do wniosku konkursowego z piosenkami o Inowrocławiu i jego parku w wykonaniu Grzegorza Turnaua i innych znakomitych artystów scen polskich.
Inowrocław będzie posługiwał się tytułem „DesigNOWE Miasto" przez okres jednego roku. Promować będzie się na 30 billbordach w Polsce.