Marszałek Województwa Kujawsko-Pomorskiego Piotr Całbecki przyznał nagrodę specjalną Urzędowi Miasta Inowrocławia za uzyskanie w 2011 roku tytułu ,,DesigNowe Miasto" za rozwój i modernizację Parku Solankowego!
Uroczystość związana z wyróżnieniem laureatów dwunastej edycji Nagród Marszałka odbyła się 21 czerwca 2012 r. w toruńskim Dworze Artusa. Te prestiżowe doroczne wyróżnienia otrzymały wybitne postaci i zespoły reprezentujące trzynaście dziedzin.
Gospodarz województwa wyróżnił nagrodą specjalną Urząd Miasta Inowrocławia za uzyskanie w 2011 roku tytułu ,,DesigNowe Miasto" za rozwój i modernizację Parku Solankowego.
Przyznano także wyróżnienia dla inowrocławian: w kategorii „budowa społeczeństwa obywatelskiego" otrzymała je także Beata Zarzycka, redaktor naczelna „Naszego Miasta Inowrocław" za „integrację mieszkańców Inowrocławia dzięki czytelnictwu prasy lokalnej", w kategorii „kultura" dyrektor Biblioteki Miejskiej im. Jana Kasprowicza Maria Henke „za całokształt działalności" i w kategorii „sport" p.o. kierownika Sekcji Marketingu i Organizacji Imprez w Ośrodku Sportu i Rekreacji Marcin Gralak „za organizację akcji popularyzujących zdrowy tryb życia na terenie Inowrocławia".
Nagrody Marszałka to najważniejsze regionalne wyróżnienia za najbardziej wartościowe dokonania w istotnych obszarach działalności publicznej. Wnioski o ich przyznanie oceniane są przez specjalnie powołaną kapitułę, złożoną z reprezentantów świata nauki, gospodarki oraz samorządowców.
Przypomnijmy. Ogólnopolski konkurs ,,DesigNowe Miasto" miał na celu wyłonienie najciekawszych projektów zagospodarowania przestrzeni miejskiej. Projekty oceniało profesjonalne jury składające się z przedstawicieli Stowarzyszenia Architektów Rzeczypospolitej Polskiej. Rywalizacja przebiegała w telewizji i w internecie. Inowrocław został nagrodzony w kategorii miast powyżej 60 tysięcy mieszkańców za rewitalizację i powiększenie obszaru Parku Uzdrowiskowego. Nagrodą w konkursie było prawo do posługiwania się tytułem ,,DesigNowego Miasta" przez okres roku oraz kampania billboardowa na 30 nośnikach w całej Polsce.