Urząd Miasta Inowrocławia realizuje sprawy w formie korespondencyjnej, telefonicznej lub elektronicznej za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych e-PUAP oraz mailowo poprzez adres:
. Adresy i numery kontaktowe do wszystkich komórek organizacyjnych znajdują się w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Inowrocławia. Korespondencję tradycyjną można składać do skrzynki podawczej w budynku przy al. Ratuszowej 36 w dni robocze w godzinach od 7.30 do 15.30.
Kasa Urzędu Miasta Inowrocławia czynna jest w godzinach od 7.30 do 15.00.
Dostosowując się do nałożonych zasad bezpieczeństwa do odwołania kontakt bezpośredni będzie możliwy wyłącznie po uprzednim telefonicznym umówieniu się tylko w nw. sprawach realizowanych przez wskazane komórki organizacyjne:
w budynku przy al. Ratuszowej 36:
Biuro Obsługi Interesantów i Kontroli – e-mail:
- w sprawach: podatku od nieruchomości, środków transportowych i rolnego, licencji na przewóz osób (taxi) oraz lokalowych – tel. 52 35 55 200,
- w sprawach: potwierdzania profilu zaufanego, działalności gospodarczej oraz zezwoleń na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych – tel. 52 35 55 288.
Wydział Spraw Obywatelskich – e-mail:
- w sprawach dowodów osobistych – tel. 52 35 55 310, 52 35 55 338,
- w sprawach ewidencji ludności – tel. 52 35 55 312, 5235 55 289,
- w sprawach udostępnienia danych z rejestru mieszkańców – tel. 52 35 55 313,
- w sprawach prowadzonych postępowań meldunkowych – tel. 52 35 55 337.
O wydanie dowodu osobistego oraz wymeldowanie i zameldowanie można wystąpić za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych e-PUAP.
Urząd Stanu Cywilnego – e-mail:
- informacja o wydawaniu odpisów aktów – tel. 52 35 55 340,
- w sprawach rejestracji urodzeń – tel. 52 35 55 211,
- w sprawach rejestracji zgonów – tel. 52 35 55 340,
- w sprawach rejestracji małżeństw – tel. 52 35 55 308, 52 35 55 311.
O wydanie odpisów wszelkich aktów stanu cywilnego oraz rejestrację urodzenia dziecka z małżeństwa można wystąpić za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych e-PUAP.
w budynku przy al. Ratuszowej 33-35:
Wydział Dróg i Transportu – e-mail:
- w sprawach z zakresu przebudowy lub remontu infrastruktury telekomunikacyjnej istniejącej w pasie drogowym drogi publicznej, lokalizowania infrastruktury telekomunikacyjnej w pasie drogowym drogi publicznej, udostępnienia przedsiębiorcy telekomunikacyjnemu kanału technologicznego oraz zajęcia pasa drogowego drogi publicznej w celu umieszczenia w nim infrastruktury telekomunikacyjnej lub prowadzenia robót w tym pasie dotyczących infrastruktury telekomunikacyjnej – tel. 52 35 55 204, 52 35 55 476.
Wydział Gospodarki Przestrzennej i Nieruchomości – e-mail:
- w sprawach decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu oraz decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego – tel. 52 35 55 291,
- w sprawach związanych z przekształceniem prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości – tel. 52 35 55 225, 52 35 55 226,
- w sprawach zaświadczeń oraz wypisów i wyrysów z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego – tel. 52 35 55 291, 52 35 55 424,
- w sprawach związanych z numeracją nieruchomości – tel. 52 35 55 304.
w budynku przy al. Henryka Sienkiewicza 1:
Wydział Spraw Społecznych i Promocji Zdrowia – e-mail:
- w sprawach z zakresu pomocy społecznej, w szczególności świadczeń rodzinnych i alimentacyjnych – tel. 52 35 55 261.
Wydział Gospodarki Komunalnej, Środowiska i Rolnictwa – e-mail:
- w sprawach decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji inwestycji – tel. 52 35 55 256,
- w sprawach decyzji zezwalających na usunięcie drzew i krzewów – tel. 52 35 55 306,
w budynku przy ul. ks. Piotra Wawrzyniaka 33:
- w sprawach związanych z odpadami komunalnymi – tel. 52 35 55 533, 52 35 55 534.