Poprzez krótkie animowane spoty filmowe polskie miasta przedstawią najważniejsze problemy społeczno-gospodarcze dotykające mieszkańców i samorządy. Akcja pokazuje, jak decyzje polskiego rządu przełożyły się na podwyżki cen ciepła, energii, gazu czy ubytki w lokalnych budżetach. Jest również przejawem niezgody na dyskryminację mieszkańców miast przez rządzącą partię.
Związek Miast Polskich, którego Inowrocław jest członkiem oraz Unia Metropolii Polskich ruszają z szeroką kampanią informacyjną. Spot „Nasze drogie ciepło” jest pierwszym materiałem filmowym w ramach inicjatywy dwóch organizacji zrzeszających miasta.
Prezentuje on problematykę taryf na ciepło systemowe, które wzrosły z uwagi na dużo droższe węgiel i gaz sprzedawane ciepłowniom przez państwowe spółki oraz z powodu podniesienia przez rząd od 1 stycznia 2023 roku podatku VAT na ciepło z 5% na 23%.
Spot dostępny jest na kanale YouTube Miasta Inowrocławia oraz w mediach społecznościowych.
Samorządowcy kierują do rządzących apel o pilny powrót VAT-u do poprzedniej stawki. Przypomnijmy, że podczas ostatniej sesji Rady Miejskiej Inowrocław, taki apel został uchwalony przez radnych z poparciem prezydenta Ryszarda Brejzy i przekazany do Prezesa Rady Ministrów. Za przyjęciem apelu, głosowali wszyscy radni z ugrupowania Ryszarda Brejzy i PO. Radni z PiS będąc na sali, nie oddali głosu. Pełna treść dokumentu dostępna jest TUTAJ.
O problemach w branży ciepłownictwa i przyczynach wysokich stawek za ciepło, informujemy na bieżąco, m.in. w ostatnim informatorze Nasze Miasto Inowrocław (wersja elektroniczna). Artykuł dostępny jest także TUTAJ.