Dziś w Brześciu Kujawskim odbyło się Regionalne Zakończenie Sezonu Turystycznego, w czasie którego rozstrzygnięto konkursu na „Najlepszy Produkt Turystyczny”. Wśród wyróżnionych, znalazł się inowrocławski Park Solankowy.
Od wielu lat, głównym organizatorem plebiscytu, jest Polska Organizacja Turystyczna we współpracy z Regionalnymi Organizacjami Turystycznymi. Celem konkursu było wyłonienie najbardziej atrakcyjnych dla turystów „produktów turystycznych”, ich popularyzację, ale przede wszystkim pokazanie, tego jak produkt przyjazny jest turystom i ile możliwości daje na spędzenie wolnego czasu.
„Najlepszy Produkt Turystyczny” został podzielny na dwa etapy: regionalny oraz ogólnopolski. Poznaliśmy już wyniki pierwszego etapu konkursu, w którym inowrocławski Park Solankowy, otrzymał jako jeden z trzech wyróżnienie w kategorii „regionalni zwycięzcy konkursu na Najlepszy Produkt Turystyczny – Certyfikat POT”.
Oceny nadesłanych zgłoszeń (Solanki zgłosiła Informacja Turystyczno-Kulturalna) dokonała regionalna kapituła powołana przez Kujawsko-Pomorską Organizację Turystyczną. Tym samym inowrocławski „produkt turystyczny” stanął do walki o Certyfikat POT, który przyznawany jest produktom turystycznym istniejącym na rynku nie krócej niż dwa lata.
Podczas uroczystej gali Inowrocław otrzymał certyfikat – nominację do etapu ogólnopolskiego konkursu Polskiej Organizacji Turystycznej na Najlepszy Produkt Turystyczny w 2022 roku dla Parku Solankowego, wizytówki naszego miasta, które w imieniu prezydenta odebrała Adriana Szymanowska, naczelnik Wydziału Kultury, Promocji i Komunikacji Społecznej Urzędu Miasta Inowrocławia.
Wyróżnienie to jest dowodem, że inwestycje poczynione ze środków unijnych i rozwój Parku Solankowego są zauważane nie tylko przez turystów, ale też wyspecjalizowane turystyczne organizacje. W ten sposób zwiększamy nasz potencjał i zachęcamy do odwiedzania naszego miasta – podsumowuje prezydent Ryszard Brejza.