Pedagodzy Szkoły Podstawowej nr 4 im. J. Kusocińskiego w Inowrocławiu byli uczestnikami projektu POWER „Nasze kompetencje - naszą przyszłością”. W ramach job shadowing, cztery nauczycielki wzięły udział w stażu zagranicznym, w którym podnosiły swoje kompetencję. Trzy opiekunki zgłębiały pracę szkoły, przebywając w Segowii w Hiszpanii, a czwarta poznawała organizację procesu nauczania na Martynice, terytorium zamorskim Francji.
Pobyt w zagranicznych placówkach partnerskich był szkoleniem polegającym na towarzyszeniu pracownikom w ich codziennej pracy i aktywnej obserwacji, a także stworzył warunki do wymiany dobrych praktyk, zdobycia umiejętności i wiedzy oraz nawiązania trwałej współpracy.
- Job shadowing umożliwia obserwowanie realnej organizacji pracy. Mamy możliwość rozmów z wieloma osobami pełniącymi różne funkcje, obserwujemy pracę od środka, poznajemy kulturę organizacyjną. Dzięki temu możemy dostrzec różne rozwiązania i inne sposoby radzenia sobie z rozmaitymi zagadnieniami - podkreślają pedagodzy z Szkoły Podstawowej nr 4.
Obok poszerzenia kompetencji językowych, uczestniczki wyjazdów miały świetną okazję do zapoznania się z metodami pracy, organizacją szkoły, problemami i sposobami rozwiązywania ich, a przede wszystkim do odnalezienia inspiracji.