Przypominamy, że w związku z przyjętą przez sejm ustawą, należy złożyć deklarację do bazy urządzeń grzewczych w Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków.
Właściciele istniejących budynków lub ich zarządcy w których źródło ciepła zostało uruchomione przed 1 lipca 2021 roku, muszą złożyć deklarację do 30 czerwca 2022 roku. Natomiast dla nowego źródła ciepła, które zostało uruchomione po 1 lipca 2021 roku obowiązuje 14-dniowy termin zgłoszenia.
Deklaracje można składać elektronicznie poprzez stronę www.ceeb.gov.pl lub w wersji papierowej w siedzibie Urzędu Miasta Inowrocławia przy al. Ratuszowej 36 do skrzynki podawczej w godzinach pracy urzędu. Deklaracje do pobrania są w BIP w zakładce „Na skróty” oraz TUTAJ. Obowiązują dwie deklaracje: formularz A-dotyczący budynków i lokali mieszkalnych oraz formularz B-dla budynków i lokali niemieszkalnych.
Do końca 2021 roku do Urzędu Miasta Inowrocławia wpłynęło 315 deklaracji w formie papierowej z czego 263 dotyczyły budynków i lokali mieszkalnych, a 52 budynków i lokali niemieszkalnych. Natomiast poprzez system elektroniczny złożono 633 deklaracje (559 formularzy dotyczących budynków i lokali mieszkalnych, a 74 budynków i lokali niemieszkalnych).
Pełna treść ustawy dostępna TUTAJ.
Wzory deklaracji TUTAJ.