Luty i marzec to czas, w którym uczestnicy projektu „Być jak Ignacy” zmagają się z zadaniami w trzecim etapie programu edukacyjnego.
Uczniowie koła naukowego „Kujawscy Odkrywcy” ze Szkoły Podstawowej nr 11 i koła naukowego działającego w Szkole Podstawowej nr 9 – „Być jak Maria Skłodowska – Curie” w Inowrocławiu, z zainteresowaniem i skrupulatnością rozwiązują kolejne zadania. Tematem przewodnim tego etapu jest transport, a jego patronem - Ernest Malinowski, polski inżynier, który zaprojektował w XIX wieku Centralną Kolej Transandyjską w Peru. W ten sposób zrewolucjonizował system transportu, bo udowodnił, że w tak niedostępnym miejscu, nawet 4818 m n.p.m. można szybko i bezpiecznie przewozić złoża mineralne.
Uczniowie wykonują zadania z zakresu ogólnie pojętego transportu. Poznają jego znaczenie w życiu codziennym, w wielkich aglomeracjach. Ciągłe przemieszczanie się ludzi, przewożenie towarów oraz synchronizacja środków komunikacji w dzisiejszych czasach ma ogromne znaczenie dla gospodarki i nie tylko.