Od ponad roku uczniowie klasy dwujęzycznej 8a w Szkole Podstawowej nr 14 biorą udział w międzynarodowym projekcie pt. "Games Achieve My Educational Success" (GAMES) w ramach programu Erasmus+.
Po Litwie, Portugalii i Polsce kolejne spotkanie odbyło się w Hiszpanii, a gospodarze zadbali, by działo się naprawdę dużo. Uczniowie wraz z kolegami i koleżankami z Włoch, Portugalii, Turcji, Litwy i Hiszpanii rozwijali umiejętność logicznego myślenia poprzez zajęcia z kodowania - warsztaty z wykorzystaniem klocków Lego i zajęcia Hour of Code pracując w grupach międzynarodowych. Poznali też najważniejsze miejsca w Maladze i Grenadzie.
W programie nie mogło zabraknąć zwiedzania małego miasteczka - Pinos Puente. Już pierwszego dnia pobytu zostali ciepło przyjęci przez dyrektora szkoły IES Cerro de los Infantes - José María Sánchez Aranda oraz burmistrza miasta Enrique Medina, wraz z radcą ds. Młodzieży, Ana Zafrą i radcą ds. Kultury, Alberto Prieto.
W kolejnych dniach uczestnicy GAMES poznali najładniejsze zakątki miast, urokliwy kościółek z XV wieku i dom, w którym mieszkał kiedyś Krzysztof Kolumb. Wykonując działania projektowe, odwiedzili także Grenadę, a tam katedrę Sagrario oraz Alhambre.
Brali udział w warsztatach z robotyki, podczas których pracowali z robotami, a programując je korzystali ze sprzętu Apple. W Muzeum Nauki "Science Park" w Grenadzie samodzielnie eksperymentowali, wszystkiego dotykali, sprawdzali jak działa, a to dlatego żeby uruchomić eksponat, pobudzić kreatywne i logiczne myślenie.
- W trakcie pobytu w szkole, nauczyciele przeprowadzili lekcje otwarte dla młodzieży prezentując swój kraj, wykorzystali do tego gry i zabawy edukacyjne. Brali udział w warsztatach z gamifikacji i spotkaniach koordynatorów w celu monitorowania prac projektowych. Udział w tego typu projektach jest nieoceniony. Uczniowie doskonalą umiejętności kluczowe i wykorzystują w praktyce porozumiewanie się w języku angielskim. Mają doskonałą okazję, by uwierzyć w siebie i swoje możliwości. Poznają też Europę, otwierają się na wielokulturowość. Podczas pożegnalnego spotkania - wspólnej kolacji i dyskoteki - czuło się to doskonale – informuje Kamila Thomas-Dąbrzał, która jest koordynatorem projektu.