Polska Wizja Zero 2016, czyli dziś w Inowrocławiu rozpoczęła się międzynarodowa konferencja, w której biorą udział przede wszystkim specjaliści z branży drogowej. Prelekcjom towarzyszą cash testy barier drogowych.
W Inowrocławiu są dwie renomowane, znane w branży na całym świecie firmy - IBOS oraz Inter Metal. IBOS wybudował kilka lat temu tor testowy, na którym w bezpiecznych warunkach badana jest skuteczność nowych rozwiązań infrastrukturalnych takich jak prototypy barier i słupów. Instytut Badawczy Ochronnych Systemów w Inowrocławiu, bo on nim mowa to jedyny tego typu obiekt w Polsce oraz jeden z niewielu w Europie Środkowo-Wschodniej.
W trakcie crash testu na torze testowym samochód rozpędza się do 100 km/h, uderza w barierę, skutki takiego uderzenia są analizowane z licznych czujników i kamer. Wyniki brane są pod uwagę podczas ich produkcji właśnie przez firmę Inter Metal.
Podczas drugiego dzisiaj crach testu obniżono barierę rozpędzając samochód również do 100 km/h. Auto uderzając w nią przeleciało 50 metrów w powietrzu niczym wystrzelone z katapulty po czym spadło na ziemię koziołkując się.
Wśród prelekcji warto wymienić takie zagadnienia jak m.in.: "Otoczenie drogi jako kluczowy problem dla bezpieczeństwa ruchu drogowego", "Szybkozbieralny system barier stosowany w przejazdach awaryjnych", "Bezpieczne drogi dla motocyklistów", "Mapy ryzyka wypadków na drogach wojewódzkich Polsce", "Nowa sieć dróg - nowe wyzwania w zakresie bezpieczeństwa".
- Konferencja Polska Wizja Zero 2016 to unikatowe w skali europejskiej połączenie teorii z praktyką. To już kolejny raz , kiedy Inowrocław przez dwa dni staje się najważniejszym miejscem, gdzie specjaliści w swoich dziedzinach poruszają kwestie bezpieczeństwa - mówi obecny na konferencji Prezydent Miasta Inowrocławia Ryszard Brejza.
Wykładom towarzyszyły również testy: zakończenie bariery drogowej bez obniżenia, zagłębione w podłożu, test kompatybilności bariery stalowej z osłoną dla motocyklistów i zderzenie z kompozytowym słupem latarni.