W związku z wejściem w życie ustawy z dnia 19 sierpnia 2011r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1824.), Urząd zapewnia wszystkim zainteresowanym przy załatwieniu spraw urzędowych bezpłatną pomoc tłumacza języka migowego. Osoba uprawniona do skorzystania z pomocy tłumacza winna zgłosić w mailowo na adres dostepnosc@inowroclaw.pl lub w Biurze Obsługi Interesantów i Kontroli Urzędu.
Chęć skorzystania ze świadczenia co najmniej na 3 dni robocze przed planowaną wizytą w Urzędzie. W zgłoszeniu należy podać datę i godzinę przybycia do Urzędu, dziedzinę, której dotyczyć będzie spotkanie oraz podać wybraną przez siebie metodę komunikowania się, tj:
- polski język migowy (PJM),
- system językowo migowy (SJM),
- sposób komunikowania się osób głuchoniemych (SKOGN).